Ets estudiant universitari? T’interessa fer les pràctiques en el medi rural?

Xarxa Universitària per a l'Ocupació

Sense títol

Obrim les inscripcions al Pràcticum Odisseu, on t’oferim 45 places de pràctiques universitàries remunerades en empreses de municipis rurals.

La Generalitat de Catalunya posa en marxa per tercer any els ajuts Odisseu, que van adreçats a aquells estudiants universitaris que desitgeu realitzar pràctiques remunerades en empreses situades al món rural.
La durada de les pràctiques és de mínim 300 hores, a realitzar fins el proper setembre de 2018
Pots presentar la teva sol·licitud fins el 15 de maig de 2018 al web www.odisseujove.cat.
El programa pot representar una primera experiència laboral, que complementa la teva formació i et prepara per al mercat laboral, oferint-te l’oportunitat de contactar amb el teixit empresarial de territori rural.

En el procés de selecció d’estudiants, i amb l’objectiu de fomentar l’arrelament al territori i frenar el despoblament de les àrees rurals, es valorarà la voluntat dels participants a quedar-se a viure a la zona on han realitzat les pràctiques una vegada acabades.
Pel que fa a la selecció de les empreses participants en el programa, un criteri important és la voluntat d’incorporar laboralment l’estudiant una cop finalitzada l’estada en pràctiques a l’empresa.

Després de dues edicions del programa, s’han atorgat un total de 55 ajuts a empreses i institucions de diferents sectors productius com el turístic, el tècnic-industrial, o l’agrònom. I la taxa d’inserció laboral dels joves a les empreses ha estat del 28%!

No ho dubtis i inscriu-te a:
www.odisseujove.cat

Més de 10.500 joves participants
El programa d’ajuts al Pràcticum Odisseu és una iniciativa en el marc més ampli del programa Odisseu, iniciat el 2011. Durant aquests darrers set anys, més de 10.500 joves han participat en les accions del programa en algun dels territoris rurals.

El programa està impulsat per la Direcció General de Desenvolupament Rural, la Direcció General de Joventut i l’ Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (Generalitat de Catalunya), a partir d’una iniciativa conjunta de la Fundació del Món Rural i de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya, i amb la col·laboració dels Grups d’Acció Local Leader de Catalunya i la xarxa de professionals de Joventut.